בית אבות בקרית ים

קשישים רבים מוצאים את עצמם בבדידות לא נעימה ולעיתים גם ללא משפחה. אחרים זקוקים לאוזן קשבת מדי פעם, מחפשים פעילויות מתאימות שאליהן יוכלו להצטרף ובאופן כללי – דרך נעימה להעביר את החיים. במיוחד עבורם ועבור המבוגרים האחרים מוצעים כיום בתי אבות בקרית ים, בתי אבות מפנקים ונוחים שמציעים להם את כל מה שהם צריכים ליום יום וגם במצבים מיוחדים.

 

מדוע כדאי לבחור במסגרת של בית אבות בקרית ים?

מסגרת של בית אבות בקרית ים יכולה להתאים למבוגרים, המעוניינים בהחלפת ביתם הפרטי בדירה בבית אבות וכל הנלווה לה. מסגרת שכזו מאפשרת להם להכיר אנשים חדשים, להכיר בני או בנות זוג, לקחת חלק במגוון רחב של פעילויות, חוגים והרצאות, ליהנות מתמיכה, אוזן קשבת וסיוע בכל עת שצריכים וגם משירותים הזקוקים להם במהלך השבוע, כמו שירותי כביסה, ניקיון ועוד.

קרית ים שנמצאת לא רחוק מחיפה היא יעד מתאים למגורים עבור קשישים רבים ולא בכדי. מצד אחד היא קרובה מאד אל ערים גדולות, אל חיפה וגם אל עכו, מצד שני רחוקה מספיק כדי להציע אינטימיות ושקט. אפשר להגיע ממנה אל הים ואם בני המשפחה של דיירי בית האבות מתגוררים במקום רחוק, יש רכבת ופתרונות תחבורה נוספים ונוחים שבהם אפשר להיעזר.

 

אילו סוגים שונים של בתי אבות בקרית ים והסביבה קיימים כיום?

יש סוגים שונים של בתי אבות בקרית ים והסביבה. זה יכול להיות בית אבות סיעודי קרית ים או בית אבות שהוא במתכונת של דיור מוגן. האפשרויות הן רבות ולכל קשיש או קשישה ניתן לאתר את המענה המדויק. בית אבות סיעודי קרית ים, למשל, מתאים למבוגרים או קשישים המתקשים לבצע בעצמם פעולות שונות וזקוקים לסיוע והשגחה צמודה 24/7. בין אם הם נכים או סובלים ממחלות קשות, הדורשות גם אמצעי עזר שונים, בית אבות סיעודי הוא המקום הנכון עבורם והדרך לקבל את כל הפתרונות הנכונים להם.

דיור מוגן, לעומת זאת, נותן דגש לאיכות החיים, לפינוקים וליצירת סביבה פעילה מאד. הוא מיועד למבוגרים או קשישים בריאים, המסוגלים להתנהל עצמאית ואינם זקוקים להשגחה 24/7. יחד עם זאת, ישנם גם בתי אבות ודיור מוגן עם מחלקה ייעודית לתשושי נפש או לסיעודיים, מחלקה שבה זוכים לטיפול רפואי ופתרונות שונים, הנדרשים להם ביום יום.

 

אילו שירותים ומיתקנים מוצעים על ידי בית אבות בקרית ים?

יותר ויותר בתי אבות בקרית ים ובמקומות אחרים בארץ מושכים אליהם מבוגרים וקשישים המעוניינים מצד אחד ליהנות משגרת החיים שלהם ומצד שני גם מאיכות חיים גבוהה. מקומות אלה מעמידים לרשותם שלל של מתקנים, כמו חדר אוכל, חדר כושר, ספרייה, מועדון חברים למשל וכן מציע פעילויות שונות שבחלקן נערכות בבית האבות או בדיור המוגן ובחלקן מחוצה לו. אלו יכולות להיות הרצאות מעניינות, הפעלות ספורטיביות שונות, סיורים למקומות שונים, ביקור במוזיאונים, משחקים, אירועים מיוחדים ועוד ועוד. לצד כל אלה נלווים גם השירותים החשובים, כמו שירותי רפואה במידת הצורך, שירותי ניקיון, שירותי כביסה ועוד.

 

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים בית אבות?

ישנן כמה נקודות שיש לבדוק לפני שבוחרים בית אבות, כאלו המבטיחות בחירה מוצלחת וסביבת מגורים ומחייה ראויה. איכות המתקנים במקום הוא אולי אחד הנקודות החשובות ביותר. רבים ומגוונים ככל שיהיו, אם איכות המתקנים שבבית האבות או בדיור המוגן אינם איכותיים ואינם מתוחזקים, מומלץ לבחור במקום אחר. שנית, באיזה מקום בארץ נמצא בית האבות. אם בני המשפחה של המבוגר מתגוררים כולם באזור הצפון, קרית ים בהחלט המיקום המתאים. אם הם מתגוררים רחוק יותר, תודות לאמצעי התחבורה אפשר להגיע לשם בקלות רבה.

בנוסף, חשוב לבדוק עד כמה אותן פעילויות שמוצעות לדיירים אכן מתאימות להם. ככל שהן מגוונות יותר, כך הסיכוי להתאמה נכונה הוא גדול. והחשוב מכל, כדאי מאד להגיע למקום עצמו ולבחון אותו. אין כמו מראה עיניים והגעה למקום היא הדרך הטובה ביותר להתרשם ממנו, והרבה יותר ממבט בתמונות. כדאי לבקש לראות את הדירות המוצעות בבית האבות, את האזורים הציבוריים המשותפים, כדאי להיפגש עם בעלי תפקידים במקום, לשאול שאלות וגם לבדוק אילו פעילויות מוצעות וגם אילו אירועים מתוכננים.

טיב ואיכות המזון המוגש גם הוא נקודה שיש לבדוק וגם אילו שירותים רפואיים מוצעים. לא פשוט להורה לעבור לבית אבות, ועל אחת כמה וכמה כאשר הוא עצמאי לגמרי. יחד עם זאת, אם דואגים לבחור במקום הולם, במקום שמשקיע בדייריו, מכבד אותם ומעניק להם את כל הפתרונות שלהם הם זקוקים, אפשר לעבור את זה בהצלחה ואפילו לנצל זאת לטובת הגשמת חלום אחד או שניים.

מחפשים בית אבות בקרית ים לעצמכם או ליקרים לכם? אם כן, אלמוגים – דיור מוגן הוא המקום הנכון לפנות אליו. למידע אודות השירותים המוצעים על ידינו והמגורים אצלנו, התקשרו אלינו לטלפון 8156*. נשמח לעמוד לרשותכם ולענות על כל שאלה.